Not known Factual Statements About زونا

Wiki Article

● زونا توسط ویروس واریسلا زوستر ایجاد می‌شود که باعث آبله مرغان نیز می‌شود.

غذا‌های تخمیری مانند کیمچی، ساورکرات (کلم ترش)، تمپه، می‌سو (خمیر سویا) و کفیر.

اگر سیستم ایمنی شما ضعیف است و علائم این بیماری را دارید هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید. در حال حاضر، پیشگیری قطعی برای این بیماری وجود ندارد اما تشخیص و درمان زودهنگام باعث می شود طول درمان شما کوتاه تر شده و رنج و درد و سختی کمتری را متحمل شوید.

● در موارد نادر، پزشک ممکن است نیاز به آزمایش نمونه‌ای از پوست یا مایع تاول‌ها داشته باشد. برای این کار از سواب استریل برای جمع آوری نمونه بافت یا مایع استفاده می‌کند.

وضعیت سلامتی عمومی افراد، در ابتلا به این بیماری موثر است. به عبارت دیگر اگر از نظر جسمی، شرایط خاصی داشته باشید، بیشتر در معرض ابتلا به زونا خواهید بود.

گیاه کارمین: همه‌چیز درباره خواص و کاربردهای این گیاه دارویی شگفت‌انگیز!

بیماری زونا در مردان ○ درد یا بثوراتی که چشم را هم درگیر می‌کنند و برای جلوگیری از آسیب دائمی چشم باید فوراً درمان شوند.

صدور حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای متهم پرونده قتل عمد مهران سماک

در برخی از موارد با استفاده از روش خانگی نمی‌توان بیماری زونا را درمان کرد.

استفاده از کمپرس آب سرد و مرطوب برای کاهش خارش-استراحت-استفاده از پماد «کالامین دی» برای کاهش خار-کرم ضد زونا مانند کرم‌های آنتی‌هیستأمین و آنتی‌بیوتیک-حمام گرفتن در وان با مخلوط جو دوسر

حداکثر حقوق مدیران دولتی ۷۰ میلیون تومان شد/ اعلام ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت

● اگر مبتلا به زونا هستید، وضعیتی که توسط ویروس واریسلا زوستر ایجاد می‌شود، معمولاً یک بثورات قرمز خارش‌دار یا دردناک همراه با تاول‌های پر از مایع در یک طرف بدن خود خواهید داشت.

در حال بارگذاری ... بارگذاری پست های بیشتر بدون پست های بیشتر

● ویروس واریسلا زوستر که باعث زونا می‌شود از طریق هوا منتقل نمی‌شود. اگر فرد مبتلا به زونا در نزدیکی شما سرفه یا عطسه کند یا لیوان نوشیدنی یا ظروف غذاخوری‌اش را به اشتراک بگذارد، قابل انتقال نیست.

Report this wiki page